Ze swiata architektury – Filmy i architektura: „Koyaanisqatsi”

IRE Koyaanisqatsi jest pierwszym z sagi trzech filmów wyreżyserowanych przez Godfrey a Reggio.
Po Powaqqatsi (Life in Transformation) i Naqoyqatsi (Life as War), Koyaanisqatsi otrzymał podtytuł.
Life Out of Balance ., pokazując nam tylko poprzez imponujące obrazy konfrontację pomiędzy procesami rozwoju naturalnego i ludzkiego.
Film przedstawia miejskie krajobrazy w ich różnych typach, komercyjne, mieszkalne, przemysłowe lub infrastrukturalne, jako nieskończone powtórzenia z naturą.
Mówiąc w jakiś sposób, już w 80 , o kwestiach środowiskowych, które reprezentuje model rozwoju w sposobie, w jaki został on wdrożony w tym momencie.
Co sądzisz o obecnym modelu rozwoju, czy zmieniło się to od ostatnich dziesięcioleci, czy nadal narusza równowagę z naturą.
GŁÓWNE INFO.
IRE Tytuł oryginalny: Koyaanisqatsi Rok: 1983 Czas trwania: 87 min.
Kraj: Stany Zjednoczone Reżyseria: Godfrey Reggio Scenariusz: Ron Fricke, Michael Hoenig, Godfrey Reggio, Alton Walpole Zdjęcia: Ron Fricke Soundtrack: Philip Glass PLOT.
IRE Koyaanisqatsi próbuje ujawnić piękno bestii! Zwykle postrzegamy nasz świat, nasz sposób życia, jako piękny, ponieważ nie ma nic innego do spostrzeżenia.
Jeśli ktoś żyje na tym świecie, w zglobalizowanym świecie wysokich technologii, wszystko, co widać, to jedna warstwa towaru ułożona na drugiej.
W naszym świecie.
Oryginalny.
jest rozprzestrzenianiem się standaryzacji.
Kopie są kopiami kopii.
Wydaje się, że nie ma możliwości, aby zobaczyć poza nią, aby zobaczyć, że zamknęliśmy się w sztucznym środowisku, które znacząco zastąpiło oryginalną, samą naturę.
Nie żyjemy dłużej z naturą; żyjemy ponad tym, poza tym.
Natura stała się źródłem utrzymania tej sztucznej lub nowej natury przy życiu.
Biorąc to pod uwagę, moje zamiary in-other-words, pozwolą mi opisać szerszy obraz.
Koyaanisqatsi nie tyle chodzi o coś, ani nie ma określonego znaczenia lub wartości.
Koyaanisqatsi to przecież obiekt animowany, obiekt w ruchu, którego znaczenie zależy od widza.
Sztuka nie ma żadnego wewnętrznego znaczenia.
To jest jego moc, jej tajemnica, a tym samym jej atrakcyjność.
Sztuka jest darmowa.
Stymuluje widza do wstawienia własnego znaczenia, własnej wartości.
Tak więc, chociaż mogę mieć tę lub inną intencję stworzenia tego filmu, zdaję sobie sprawę, że jakiekolwiek znaczenie lub wartość Koyaanisqatsi może pochodzić wyłącznie od obserwatora.
.
IRE Rolą filmu jest sprowokować, zadawać pytania, na które tylko publiczność może odpowiedzieć.
Jest to najwyższa wartość każdego dzieła sztuki, a nie z góry określonego znaczenia, ale znaczenie czerpane z doświadczenia spotkania.
Spotkanie jest moim zainteresowaniem, a nie znaczeniem.
Jeśli chodzi o znaczenie, to propaganda i reklama są formą.
Więc w sensie sztuki, znaczenie Koyaanisqatsi jest tym, co chcesz z niego zrobić.
.
IRE To jest jego moc.
PRZYCZEPA Wcześniej publikowane w tej sekcji.
The Belly of Architect Blade Runner Gattaca Metropolis Mój architekt zaginiony w tłumaczeniu The International Equilibrium THX 1138.
On Flux Rear Window
[podobne: armatura krakowska, piec dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania, bricomarche zielona góra godziny otwarcia ]

Powiązane tematy z artykułem: armatura krakowska bricomarche zielona góra godziny otwarcia piec dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania